^
^
Padre Pio | “Ortodoxia” Răsăriteană expusă | Dovezi uimitoare pentru Dumnezeu | A cazut, a cazut Babilonul!! | Știri | Convertire la Credinţa Catolică | Probleme & grupuri tradiționale catolice | Spiritualitate | Dicţionar Catolic |
Al treilea secret de la Fatima | În afara Bisericii nu este Mântuire | Introducere & Despre noi, & Informatii de contact | Fatima | Sfântul Rozariu | Biserica “Catolică” Vatican II expusă | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Respingând pofta & impuritățile Iadului |
Care este Ziua de odihnă (Ziua Domnului)? Sâmbăta sau Duminica?
Acest articol dezminte punctul de vedere al adventiștilor de ziua a șaptea și baptiștilor de ziua a șaptea, care spun că ziua dedicată în mod special lui Dumnezeu, odihnei și închinării, este sâmbăta, nu duminica.
De ce catolicii adevărați dedică în mod special lui Dumnezeu duminica, mai degrabă decât sâmbăta
Folosind Biblia pentru a respinge părerile adventiste de ziua a șaptea și babtiste de ziua a șaptea
În Exod 20, găsim porunca de a respecta sabatul. În Vechiul Testament, Sabatul însemna “odihnă” sau “încetare” în a șaptea zi a săptămânii iudaice – sâmbătă. Un număr considerabil de protestanți susțin că oamenii sunt în continuare legați de porunca de a păstra sâmbăta deoparte pentru Dumnezeu. Ei cred că această poruncă este încălcată de catolici deoarece catolicii acceptă (în conformitate cu tradiția Bisericii și învățăturii Noului Testament) că prerogativele sabatului au fost transferate duminicii în Noul Testament. Următoarele considerații ar trebui să arate oricărei persoane sincere de ce adventiștii de ziua a șaptea și baptiștii de ziua a șaptea greșesc. Însuși Dumnezeu, prin Biserica pe care a întemeiat-o, a transferat zilei de duminică prerogativele sabatului, în onoarea zilei în care Isus Cristos a înviat (i.e., duminica).PORUNCA DE A RESPECTA SABATUL ESTE DE NATURĂ DIFERITĂ FAȚĂ DE CELELALTE PORUNCI
Dintre toate cele 10 porunci, cea de a respecta sabatul este de natură diferită față de restul. Acesta este un punct foarte important. Este diferită, deoarece este singura dintre cele zece porunci care se referă la ceremonial, nu la legea naturală. De exemplu, omul știe în inima lui că nu trebuie să ucidă, că nu trebuie să fure, etc. Însă legea naturală în sine nu-l învață că trebuie să se închine lui Dumnezeu într-o anumită zi spre deosebire de o altă zi. Aceasta trebuie să vină de la revelație și precept extern. De fapt, respectarea sabatului sau zilei a șaptea a început abia după Exod. Nu era făcut de dinainte sau de la bun început. Face parte din ceremonial, nu din legea naturală. Deoarece este poruncă din legea ceremonială, nu legea naturală, Dumnezeu poate schimba ziua în care El va fi onorat în mod special. Protestanții care susțin că legea sabatului sâmbetei rămâne în vigoare nu urmează alte aspecte ale legii ceremoniale a Vechiului Testament. Ei nu consideră că circumcizia sau jertfele rituale mai sunt obligatorii, însă spun că legea ceremonială a sabatului sâmbetei rămâne obligatorie. Acest lucru este nebiblic și ilogic. La fel cum circumcizia, jertfele rituale, și alte părți ale legii ceremoniale au încetat odată cu venirea lui Cristos, cerința ceremonială de a păstra sâmbăta în mod special pentru Dumnezeu a încetat. A fost înlocuită de Dumnezeu și Biserica Sa cu obligația de a onora în mod special duminica.APOSTOLII ȘI BISERICA PRIMARĂ AU CELEBRAT DUMINICA, NU SÂMBĂTA
Apostolii clar au onorat duminica, nu sâmbăta. Citim că s-au întâlnit pentru Euharistie, frângerea pâinii, în prima zi a săptămânii – duminica – ziua Învierii Domnului. Așadar, creștinii s-au adunat să se închine duminica. Această zi a fost pusă deoparte de către apostoli. Acest verset următor are o importanță deosebită. Vedem aici că sf. Paul învață în mod special că legile ceremoniale (inclusiv respectarea sabatului!) țin de perioada Vechiului Testament și nu mai sunt obligatorii după venirea lui Cristos. Cât mai clar trebuie să fie?DUMNEZEU A DAT AUTORITATE DE A TARNSFERA SABATUL DUMINICII, ÎN ONOAREA ÎNVIERII SALE
De aceea creștinii primari se întâlneau duminica (ziua Domnului) pentru a celebra Euharistia. De aceea părinții cei mai vechi, precum sf. Ignațiu de Antiohia – care a scris în aproximativ 110 d.Cr. – au recunoscut că duminica este ziua, nu sâmbăta. Aceasta este dovadă clară că adventiștii de ziua a șaptea și baptiștii de ziua a șaptea urmează o pervertire a Scripturii, făcută de om, care era străină atât apostolilor cât și celor mai vechi creștini. Mulți alți părinți ai Bisericii pot fi citați.MAI MULT: ZIUA DOMNULUI PENTRU ODIHNĂ ESTE LEGATĂ DE CREAȚIA SA; SE ODIHNEȘTE DUPĂ CE MUNCA DE CREAȚIE ESTE TERMINATĂ
ÎNVIEREA SEMNIFICĂ FINALIZAREA NOII CREAȚII, ȘI ASTFEL MARCHEAZĂ NOUA ZI DE ODIHNĂ
Citim că odihna lui Dumnezeu este legată de finalizarea muncii Sale. Dumnezeu a finalizat lucrarea Sa, și apoi s-a odihnit în ziua a șaptea. Însă întreaga creație a fost afectată de păcatul lui Adam. De aceea Romani 8 învață că întreaga creație aștepta răscumpărarea lui Cristos. Răscumpărarea Sa avea să repare creația care a fost afectată. Răscumpărarea lui Cristos este, așadar, o nouă creație. De aceea citim: Noua lucrare de creație a lui Cristos – de a repara creația care a fost afectată de Adam – a fost realizată pe Cruce și a culminat cu Învierea Sa. De aceea găsim interesanta identificare subtilă a lui Isus cu grădinarul. Când Maria Magdalena l-a văzut pe Domnul înviat în ziua Învierii Sale, l-a confundat cu grădinarul. Acest eveniment adevărat a fost, de asemenea, menit să indice faptul că Isus era în noua grădină – Grădina Edenului restaurată (paradis), care fusese anterior pierdută prin păcatul lui Adam. Răscumpărarea și Învierea lui Isus a restaurat paradisul și a reparat grădina care a fost coruptă; căci el este noul Adam, și mai mare. Astfel, are sens perfect ca Ziua Domnului (Duminica, ziua Învierii Sale) – care a marcat sfârșitul noii Sale lucrări de creație) – să devină noua zi de odihnă.