^
^
Padre Pio | “Ortodoxia” Răsăriteană expusă | Dovezi uimitoare pentru Dumnezeu | A cazut, a cazut Babilonul!! | Știri | Convertire la Credinţa Catolică | Probleme & grupuri tradiționale catolice | Spiritualitate | Dicţionar Catolic |
Al treilea secret de la Fatima | În afara Bisericii nu este Mântuire | Introducere & Despre noi, & Informatii de contact | Fatima | Sfântul Rozariu | Biserica “Catolică” Vatican II expusă | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Respingând pofta & impuritățile Iadului |
Papalitate
“Tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui. Ţie îţi voi da cheile împărăţiei cerurilor: ceea ce vei lega pe pământ va fi legat în ceruri, iar ceea ce vei dezlega pe pământ va fi dezlegat în ceruri.”(Matei 16:18-19)
Biblia învață că Isus l-a făcut pe sf. Petru primul papă
Această secţiune conţine dovezi clare că Isus l-a făcut pe sf. Petru primul papă. Iată câteva dintre subiectele abordate: schimbarea numelui lui Petru; cheile împărăţiei – Matei 16 şi Isaia 22; cine este piatra din Matei 16? E Petru; credinţa statornică a lui Petru; Isus încredinţează toate oile sale lui Petru; importanţa şi scoaterea în evidenţă a numelui lui Petru în Scriptură; Petru are rolul principal în înlocuirea lui Iuda; întâietatea lui Petru în Faptele Apostolilor; şi multe altele. Pentru subiecte care nu sunt abordate aici, consultați secțiunile următoare (afișate mai jos).
Clement și Ignațiu – Biserica primară l-a recunoscut pe episcopul Romei ca succesor al autorității sfântului Petru (Partea 2, secțiunea A)
Dovezi că în Biserica creştină primară se recunoștea faptul că episcopul Romei/Biserica Romei are întâietate (tocmai pentru că a moştenit autoritatea sfântului Petru). Această secţiune vorbeşte despre faimoasa epistolă a lui Clement al Romei către Corinteni (90-100 d.Cr.) şi faimoasa epistolă a lui Ignaţiu de Antioch către Romani (~110 d.Cr). Aflați ceea ce probabil nu știați despre aceste documente atât de faimoase ale creștinătății primare. Aceste documente sunt unele dintre cele mai importante din istoria creştinătăţii şi sunt privite cu mare respect de către toți cei care studiază Biserica primară, indiferent de apartenenţa lor. Aflaţi cum demonstrează aceste documente învăţătura catolică despre papalitate. Aflaţi o recunoaştere foarte interesantă a unui cărturar ”ortodox” despre aceste documente, şi cum asemenea recunoaşteri servesc să dezmintă poziţiile protestante şi ”ortodoxe”.
Victor, Irineu și Ciprian – Biserica primară l-a recunoscut pe episcopul Romei ca succesor al autorității sfântului Petru (Partea 2, secțiunea B)
Această secţiune abordează dovezile despre papalitate din secolele II şi III. Despre Anicet şi Victor în controversa estică, Irineu, Ciprian şi controversa rebotezării, Paul de Samosata. Arată cum, și în această etapă a Bisericii creştine primare, era recunoscută întâietatea jurisdicțională a episcopului Romei. Biserica creştină primară a recunoscut autoritatea unică şi întâietatea episcopului Romei pentru că acesta deţine autoritatea universală care a fost dată de Isus Cristos sfântului Petru.
Niceea, Sardica, Atanasie, Ieronim, împărați – Biserica primară l-a recunoscut pe episcopul Romei ca succesor al autorității sfântului Petru (Partea 2, secțiunea C)
Această secţiune continuă cu dovezile din secolul IV despre întâietatea pontifului roman. Abordate sunt subiecte precum: Conciliile din Niceea şi Sardica; Atanasie şi Iulius; împăraţii Graţian şi Teodosiu; Ieronim.
Constantinopol, Efes, Calcedon – Biserica primară l-a recunoscut pe episcopul Romei ca succesor al autorității sfântului Petru (Partea 2, secțiunea D)
Această secţiune abordează dovezile pentru întâietatea pontifului roman la al II-lea, al III-lea şi al IV-lea conciliu ecumenic (Constantinopol, Efes şi Calcedon). Dovezile de la concilii au o importanță deosebită având în vedere și că “ortodocşii” estici şi mulţi protestanţi pretind că acceptă primele şapte concilii ecumenice. Vom vedea că în învăţătura catolică există un cadru coerent pentru a se determina care concilii sunt dogmatice şi care nu sunt. În aşa-zisa “ortodoxie” estică, unde toţi episcopii sunt consideraţi egali, nu există un asemenea cadru. De asemenea, această secţiune răspunde obiecţiilor aduse cu privire la anumite canoane din Constantinopol şi Calcedon. Aceste obiecţii sunt frecvent aduse în discuție de cei care nu acceptă învăţătura catolică. Secţiunea este încheiată aducând şi mai multe dovezi de la istoricii Bisericii primare, Socrate şi Sozomenos.
Răspunsuri la diverse alte obiecții:
A fost Petru vreodată în Roma? Dacă da, cum de Biblia nu menționează acest lucru?; Demonstraţia că Petru a fost în Roma şi că a fost primul ei episcop; Chiar dacă Isus a dat mare autoritate lui Petru, ce legătură are cu Roma? originea termenului de “catolic” şi “Biserică Catolică”;
Nu l-a certat sf. Paul pe sf. Petru în Galateni 2:11?;
Funcţiile apostolilor (episcopi) şi funcţia sfântului Petru (papalitatea) au fost instituite ca să aibă succesori. Au fost întemeiate de Isus ca să continue în istoria Bisericii după ce primii apostoli împreună cu Petru mor; demonstraţia că succesiunea apostolică şi papală vin din învăţătura Bibliei;
În curs de traducere: Obelisc în piața sf. Petru; Obiecția despre condamnarea papei Honorius; Papa sf. Grigore cel Mare despre titlul “episcop universal”; etc.