^
^
Padre Pio | “Ortodoxia” Răsăriteană expusă | Dovezi uimitoare pentru Dumnezeu | A cazut, a cazut Babilonul!! | Știri | Convertire la Credinţa Catolică | Probleme & grupuri tradiționale catolice | Spiritualitate | Dicţionar Catolic |
Al treilea secret de la Fatima | În afara Bisericii nu este Mântuire | Introducere & Despre noi, & Informatii de contact | Fatima | Sfântul Rozariu | Biserica “Catolică” Vatican II expusă | What Fake Christians Get Wrong About Ephesians | Respingând pofta & impuritățile Iadului |
Creează Dumnezeu răul? (Isaia 45:7)
Răspunsul este că Isaia 45:7 (precum și o declarație similară în Amos 3:6) se referă la răul pedepselor: persecuții, război, calamități, foamete și necazuri pe care Dumnezeu le trimite ca o consecință a păcatului omului. Dumnezeu spune că El creează sau aduce acele “rele” asupra oamenilor care se răzvrătesc împotriva Lui. Pasajul nu înseamnă că Dumnezeu creează răul sau păcatul în primul rând. Aceasta este clar din context.
Dumnezeu îi înzestrează pe oameni cu voință liberă și abilitatea de a alege binele sau răul. Dacă oamenii aleg răul, de multe ori îi pedepsește cu necazuri. Aceste necazuri sunt uneori caracterizate ca “rele”. De fapt, primul verset din Isaia 45 demonstrează că Dumnezeu vorbește despre puterea Sa de a da jos conducători și națiuni care se opun Lui sau cuiva pe care El îl favorizează.
În cadrul acestui context Dumnezeu declară “fac pacea și provoc răul” (Isaia 45:7). Pacea (lipsa de necazuri și persecuții) este aici contrastată cu răul (prezența necazurilor și persecuțiilor). Dumnezeu va face pace sau rele, în funcție de comportamentul pe care îl găsește. Astfel, răul în acest pasaj se referă la necazurile pe care Dumnezeu le creează sau trimite ca o consecință a păcatului. Nu vrea să spună că Dumnezeu îi face pe oameni să comită păcat sau rău.
Același lucru este valabil și în Amos capitolul 3, după cum confirmă și aici contextul. În Amos 3:2 Dumnezeu se referă la pedepsele pe care le va trimite copiilor lui Israel din cauza fărădelegilor lor. Citim:
Evident, acest lucru se referă la ceea ce Dumnezeu va trimite ca o consecință a alegerilor și conduitei rele a israeliților. Dumnezeu apoi spune:
După cum demonstrează contextul, Dumnezeu se referă aici la “răul” pedepselor: foamete, persecuție, etc. Le va trimite pentru fărădelegile lui Israel.
Ateii greșesc. Scriptura nu învață că Dumnezeu este cauza păcatului sau culpei.